Новини
31 січня 2022

Пізнавально-інформаційний проєкт «Винаходи, які  змінили світ» у відділі "Науки і технічної творчості"

У гуртках відділу науки і технічної творчості завершилась робота над реалізацією пізнавально-інформаційного проєкту «Винаходи, які  змінили світ».

Головною метою проєкту є: розширити уявлення гуртківців про винахідницьку діяльність від найдавніших часів до сьогодення; надихнути вихованців на те, щоб стати науковцями і винахідниками, і змінювати наш світ на краще; показати здобувачам освіти, що кожен із них може стати відкривачем, якщо матиме бажання та наполегливість; розширити кругозір, уяву, фантазію дітей; спонукати їх до  творчості і віри в свої сили, виховувати повагу до історичних надбань.

В усіх гуртках відділу пройшли цікаві та корисні заходи, під час  яких педагоги широко використовували інноваційні та нетрадиційні форми інтелектуальної та пізнавальної діяльності, в  захоплюючій формі  розширювали і поглиблювали знання, отримані вихованцями в школі,  пробуджували в дітей прагнення до науково-технічної творчості, до  винахідницької діяльності,  розвивали  в них уміння мислити, фантазувати  та висловлювати власну думку.

Так, в гуртку інформатики та програмування мовою Scratch (кер. Ковтун А.О.) був проведений усний журнал «Найбільш значущі винаходи людства». Вихованці дізнались про винайдення колеса, цвяха, компаса, писемності, паперу та друкарського верстату, окулярів та антибіотиків, електричної лампочки, телефону та фотографії, радіо, телебачення та інтернету, соціальних мереж та штрих-коду. Упродовж заходу педагог використала багато  різноманітних вправ («Пригадай», «Знайди відповідність»,  «Розгадай  ребус», «Склади пазл»), а також створювали штрих-код, змогли реалізувати свій творчий потенціал  та знання.

Вихованці гуртка початкового технічного моделювання (кер. Ліщина О.В.) провели мандрівку країнами світу «Слідами винаходів» та ознайомились з історією  великих досягнень людини в науці і техніці, а саме дізнались, про винайдення олівця, паперу, друкарства, компаса, про перший в світі комп’ютер ENIAC. Змістовною була мандрівка Україною та знайомство з винаходами видатних  українців – І.Пулюя, О.  Можайського, І.Сікорського, С.Корольова, К. Ціолковського.

В гуртку web-дизайну (кер. Кравець Р.П.) була проведена віртуальна галерея «Великі генії».  Вихованці знайомились із діяльністю всесвітньо відомого авіаконструктора І.Сікорського - батька гелікоптера; аптекарів зі Львова – Я. Зеха та І.Лукасевича, які винайшли гасову лампу; авіаконструктора С.Корольова, який створив перший пілотований космічний корабель і першу балістичну ракету. Особливо зацікавились юні web-розробники, нажаль, не запатентованими винаходами наших українців - прообразом сучасної рентгенівської трубки фізика І.Пулюя та першим кіноапаратом, який створив авіаконструктор, механік-винахідник Й.Тимченко. По завершенню вихованці  пройшли  он-лайн-вікторину "Винаходи людства".

Інформаційний  журнал «Геніїї великих епох»  був проведений у гуртках інформатики  та програмування (кер. Копняк В.Є. та Непомнящий Г.І.), під час якого  вихованці  познайомились з історією створення  комп’ютерів, а саме дізнались про перші засоби рахунку, перші проєкти лічильних машин, перші комп’ютери – електронно-обчислювальні машини та створення перших алгоритмів, дослідили покоління створення комп’ютерної техніки, познайомились з відомими особистостями, які були причетними до винайдення комп’ютера (Леонардо да Вінчі, І. Шикард, Б. Паскаль, В. Лейбніц, Ч. Бебідж , К. Цузе, Д.фон.Нейман, Стів Джопс). По завершенню заходу провели вікторину.

У гуртку  «Повітряні змії» (кер. Францев В.В.) була проведена відео мандрівка «Повітряні змії. Історія та сучасність». Вихованці знайомились із історією винайдення повітряних зміїв, а також участю зміїв у перших випробовуваннях літаків, при проведенні наукових досліджень, при встановленні першого радіозв’язку.  Діти вчились аналізувати, спостерігати, порівнювати, узагальнювати, зацікавились дослідженнями та експериментами, вчились критично мислити, приймали ідеї інших та висували свої.

На заняттях авіамодельних  гуртків (кер. Солоденко К.І., Хіміч Л.Л.)  була проведена лабораторія винахідника «Слідами винаходів». Вихованці мали можливість отримати цікаву  інформацію про історію авіації, а саме  познайомились з міфами про Дедала  та Ікара, пташку-літак із Єгипту, ознайомились із великими винаходами французів (повітряну кулю-брати Монгольф’є), американців (брати Райт побудували перший в світі літальний апарат), про видатних авіаконструкторів Можайського та Сікорського. По завершенню гуртківці мали змогу виготовити свої експериментальні літальні  моделі.

В гуртку  «Орігамі» було проведено заняття-калейдоскоп «Винаходи, які придумали діти». Впродовж заняття гуртківці мали змогу познайомитись з поняттями: «винахід» та «винахідник», розшифрувати ребуси, дослідити винаходи, які  придумали  діти: шрифт Брайля, рукавички для просторової орієнтації, фруктове морозиво, пристрій для слабочуючих, калькулятор, снігохід. Проводили дослідження «Як було би без техніки», а також спробували себе у ролі винахідників – вигадували новий пристрій, який зміг би покращити життя людства.  А на завершення навчились складати снігохід у техніці «орігамі».

Заняття-дослідження «Пирогов М.І. – видатний хірург, вчений і винахідник» було проведено у гуртку екскурсоводів-краєзнавців (кер. Очеретна Л.П.). На занятті гуртківці познайомились із життєвим шляхом геніального ученого, педагога, хірурга і анатома, автора революційних медичних відкриттів, дослідили, які інновації видатний  хірург, вчений, винахідник М. І. Пирогов  запровадив вперше у світі медицини, цікавими фактами ділились і  самі вихованці. По завершенню заняття, гуртківці склали ментальну карту, де узагальнили життєвий, медичний та педагогічний  досвід М.І.Пирогова. 

У гуртку  журналістики (кер. Таранюк Н.Д.) була проведена віртуальна подорож «Історія фотографії», в процесі якої вихованці познайомилися з історією виникнення фотографії, дізналися багато цікавого про винайдення і принцип роботи камери-обскури та того, як удосконалювались та змінювались впродовж років фотокамери, дізнались багато цікавого про чорно-білі, кольорові та цифрові фото,  мали можливість відчути на дотик, як працювали фотоапарати, які створювали чорно-білі зображення.  По завершенню заняття було проведено міні-конкурс на кращий фотопортрет.

Приєднались до проєкту вихованці гуртка  дитячої мультиплікації (кер. Литвинюк І.В.). На занятті «Великі фантазери та їх відкриття» спілкувались на тему важливих відкриттів в анімаційному мистецтві, згадували про геніальних винахідників, які подарували світу фотокамеру, кіноплівку, перший в світі мультфільм, перший повнометражний, звуковий та кольоровий анімаційний фільми. 

Вихованці  гуртка «Дошколярик» (кер. Мусійчук С.І.) познайомились із історією винайдення паперу та з процесом його виготовлення, дізнались цікаві факти про папір, провели дослідження із паперовою склянкою, яку виготовили власноруч.

Ряд  педагогів  на своїх  заняттях проводили інформаційні хвилинки, інтерактивні спілкування, репортажі про історію винаходів. У гуртку «Художня обробка деревини» ( кер. Луп’як Д,М.) вихованці  знайомились із топ-самих кращих винаходів, які  належать українцям, а саме про винахід вертоліта, гасової лампи, рентгена, першого підводного човна – чайки, ракетного двигуна, годинника-глюкометра для діабетиків, тренажера Євмінова, безкровного аналізу крові, поштового індекса.  Про відомих українців, які створили винаходи, що змінили світ, спілкувались на занятті вихованці із астрономічного гуртка (кер. Оксимчук С.Д.), допитливі дошколярики (кер Химич Н.М.) на занятті досліджували цікаву історію появи олівця;  про топ самих дивних роботів світу дізнались вихованці  гуртка робототехніки ( кер. Віконський П.П,), у гуртку техніків-винахідників (кер. Мартинюк І.А.) вихованці  дізнались про історію винайдення цвяхів, молотка та  пилки.  Про  винайдення радіо та детекторного приймача, властивостями електромагнітних хвиль, будовою та роботою найпростіших радіоприймачів мали змогу почути  вихованці із гуртка радіооператорів (кер. Прибега А. Л.). В гуртку шахів (кер. Шафір М.В.) проведено хвилинку спілкування  на тему винаходів логічних ігор у сиву давнину - шахів, шашок, нардів, після чого закріпили тему практичними вправами.

Такий вид діяльності виправдовує себе тим, що він сприяє розширенню кругозору  вихованців,  розвиває інтерес  та почуття  гордості за славних винахідників, стимулює їх до пошукової та дослідницької діяльності.