Новини
21 квітня 2020

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ  ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ВМПДЮ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ

У зв’язку із призупиненням навчання у КЗ «ВМПДЮ» з 12 березня 2020 року рекомендуємо педагогам організувати навчальний процес з використанням технологій дистанційного навчання.

 Під час карантину можливо  організувати два режими навчання:

  1. Живе онлайн-спілкування, коли в призначений час педагог організовує відеоконференцію, спілкування в чаті з вихованцями.
  2. Віддалене навчання, розтягнуте в часі, коли використовуючи певні цифрові інструменти, педагог створює платформу для самостійного навчання гуртківців.
  • організації віддаленого навчання бажано провести вступний інструктаж, в ході якого пояснити вихованцям, як працювати віддалено, як використовувати ті чи інші освітні ресурси. Крім вступних інструкцій, можуть бути поточні інструкції перед початком вивчення тієї чи іншої теми, або введення нового цифрового інструменту, нових освітніх ресурсів.
  • також  проведення онлайн-занять, групової роботи над проєктами, над спільним вирішенням поставлених навчальних завдань.

ЯК ЕФЕКТИВНО ПРОВЕСТИ ОНЛАЙН-ЗАНЯТТЯ ТА ПІДГОТУВАТИ   ІНСТРУКЦІЇ ДЛЯ ВИХОВАНЦІВ

  1. Якщо ви збираєтеся використовувати інструменти для організації відеоконференцій та подання інтерактивних занять, як можна частіше і довше використовуйте веб-камеру. Так, ваші гуртківці можуть бачити ваше обличчя, а не тільки використовуваний вами режим демонстрації екрану.
  2. Обов'язково зверніть увагу на налаштування веб-камери. Підніміть її на рівень очей або трохи вище. Вихованці повинні бачити ваші очі, а не голову, втупившись в клавіатуру. Саме тоді створюється ефект присутності.
  3. 3. Не забувайте, що ваші живі заняття з організацією діалогу, з великою кількістю невеликих питань, з роботою мікрогруп, не підійдуть в умовах відеоконференції. У такому онлайн-середовищі ви не маєте переваги живого спілкування «очі в очі». Регламент спілкування повинен бути жорстким і обмеженим невеликою кількістю ваших запитань. Питання повинні бути лаконічними. Одні можуть бути спрямовані на те, щоб переконатися в присутності ваших вихованців, інші – спрямовані на отримання зворотного зв'язку на поставлене вами навчальне завдання чи проблему. Але це питання-завдання повинно бути максимально коротким. І відповідей від гуртківців ви повинні чекати не розмитих і коротких за часом.
  4. Заохочуйте гуртківців задавати питання. Виділіть їм для цього спеціальний час. Наприклад, оголосіть, що робите 5-10-ти хвилинну паузу, під час якої вихованці могли б записати своє питання в чаті або в невеликому відео зверненні.
  5. 5. Обов'язково передбачте можливі технічні труднощі в ваших відеосеансах.  Найчастіше такі проблеми виникають не у вас, а у ваших дітей. Як правило, ви наважуєтеся на відеоконференції, якщо у вас все в порядку. Заздалегідь перевірте можливості відеоспілкування, також умови роботи в режимі комп'ютер-планшет, комп'ютер-смартфон, перш ніж приступити до онлайн-спілкування з вашим гуртківцями. Коли ви протестуєте себе в ролівихованця, ви зможете заздалегідь врахувати, що необхідно спростити, або побачите, які проблеми можуть виникнути у вихованців і що необхідно для оперативного усунення неполадок.
  6. Якщо у вас немає стійкого і швидкого підключення до Інтернету, з'ясуйте, в який час швидкість інтернет-з'єднання найбільш висока. Призначайте відеоконференцію на цей час, якщо, звичайно, воно влаштує і вас, і ваших дітей.

ЯК ПОДАТИ ЗАПИСАНІ ВІДЕОЗАНЯТТЯ ТА ІНСТРУКЦІЇ

  1. Прагніть до створення коротких і дидактично продуманих   відеороликів.  Два п'ятихвилинних відео будуть переглянуті гуртківцями з набагато більшою ймовірністю і корисністю, ніж одне десятихвилинне.
  2. 2. Використовуйте режим демонстрації екрану. Простий спосіб створити відеозаняття – це записати показ ваших слайдів. Але не забувайте, що це досить швидкий спосіб втомити ваших гуртківців, якщо ви не тримаєте екран активним. Слайди повинні бути рухомими. Додайте більше переходів і анімацій, використовуйте курсор миші або режим малювання, щоб виділити, підкреслити щось важливе на слайді.

ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ОНЛАЙН-ЗАНЯТЬ  ТА ІНСТРУКТАЖІВ

  1. У відповідь на поширення нових епідемічних загроз, кампанія Google розширила можливості безкоштовного використання Hangouts  Meet  for   Google  Suite  for Education. Ви також можете записати свій відеоурок, зберегти його на Google Диску,  а потім поділитися ним через Google Клас (Classroom).

Переваги Google Класу:

  • Легке налаштування. Педагоги можуть додавати гуртківців до курсу самостійно або надсилати їм код для приєднання. Створення курсу займає всього кілька хвилин. Створення Google Classroom – інструкція, відео.
  •  Економія часу. Створювати, перевіряти й оцінювати завдання в електронній службі швидше та зручніше, ніж на папері.
  •  Зручна організація. Завдання доступні гуртківцям у відповідному розділі, а матеріали курсу (документи, фото, відео тощо) автоматично додаються в папки на Google Диску.
  •  Швидка комунікація. Педагоги можуть робити оголошення й миттєво створювати обговорення, а діти– ділитися один з одним ресурсами та відповідати на запитання в стрічці курсу.
  •  Доступність і безпека. Як і всі сервіси пакета Google Suite for Education, Клас не містить реклами, не використовує вміст і дані гуртківців для рекламних цілей та надається безкоштовно.

Дозволи:

  • доступ до камери: потрібен, щоб у Класі можна було публікувати фото й відео, зроблені за допомогою камери;
  • доступ до пам’яті: потрібен, щоб до дописів у Класі можна було долучати фотографії, відео та локальні файли. Також він потрібен для офлайн-доступу;
  • доступ до облікових записів: потрібен, щоб можна було вибирати, який обліковий запис використовувати в Класі.
  1. Компанія Microsoft також відреагувала на поширення коронавіруса, збільшивши доступність Microsoft Teams
  2. Якщо Google Hangouts Meet або Microsoft Teams недоступні для вас, ви можете розглянути можливість використання Zoom. Цей популярний серед педагогів додаток пропонує новий безкоштовний план, в якому ви можете вести пряму трансляцію для 100 чоловік одночасно. Zoom буде записувати вашу відеоконференцію, і ви можете зберегти її на своєму комп'ютері, щоб розіслати тим вихованцям, які з якихось причин пропустили онлайн-заняття. Рекомендації щодо використання Zoom можна переглянути на відеохостингу  https://www.youtube.com/watch?v=ocbM_PWYtek&fbclid=IwAR0s0UYiTI2uwOB_QosfyEQslhyJeWGaNGRPrHUqARyOx0JKumlkZ3N9PYk
  3. В організації освітнього процесу ви можете активно використовувати комунікаційну систему Skype та   месенжери (Viber, Facebook, WhatsApp тощо).

ОРГАНІЗАЦІЯ ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМИ ДЛЯ НАВЧАННЯ

Безумовно, режиму онлайн-занять вкрай недостатньо для віддаленого навчання. В силу різних здібностей і особистих психологічних якостей, ми не забезпечимо результативність такої форми навчання.

Вихованець повинен мати можливість у властивому для себе темпі самостійно працювати з освітніми ресурсами, підготовленими, викладеними або рекомендованими педагогом.

ОРГАНІЗАЦІЯ ВІРТУАЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА

Платформами для онлайн-навчання в такому випадку можуть служити:

  • освітні  онлайн-платформи Prometheus,  EdEra, Coursera, ВУМ.
  • педагогічні сайти.
  • Використання або створення педагогом авторської онлайн-платформи має забезпечити ефективність і привабливість навчання. І в такому режимі теж необхідно забезпечити постійний зворотний зв'язок. Заплануйте для себе регулярність моніторингу, аналізу та корекції роботи вихованців на платформі.

Людмила Очеретна, завідуюча ІМВ