Робота зі страхами Дана практика дозволяє відреагувати складні емоції або просто отримати насолоду від творчості. Вам знадобиться: папір, акварельні фарби, пензлик, дитина (але можна залучити свого внутрішню дитину) Спосіб 1. Відреагування почуттів Якщо дитина відчуває якісь не надто приємні емоції: злість, страх, образу і т.д. Можна запропонувати їй взяти аркуш паперу і простим олівцем намалювати пляму, що символізує вибрану емоцію. Наприклад, дитина чогось боїться. Запропонуйте її пограти в таку гру з папером та фарбами. Дайте аркуш паперу і попросіть намалювати пляму, яка означатиме її страх. Таким чином, дитина вже трохи відокремиться від свого страху і зможе глянути на нього ніби зверху. Страх тепер не володіє нею повністю, і вона може щось зробити з ним. Ви також можете робити цю практику разом з дитиною. Підтримуючи її в такий спосіб. Наступний крок – зімніть свій аркуш. Спробуйте отримати від цього процесу максимум задоволення разом із дитиною. Можна висловити свої емоції: "Поганий страх, тепер я тисну тебе, а не ти мене!" Або те, що прийде вам на думку. Якщо дитина почне веселитися, зминаючи папір і караючи страх - це хороша ознака. Тепер обережно розгортаєте зім'ятий папір, берете акварель і розфарбовуєте його яскравими кольорами. Ну як? Страшний страх тепер веселий і більше нагадує радість. Спосіб 2. Створення фону для нотаток чи колажів Аркуш паперу можна розрізати на 2 або 4 половинки, щоб утворилися менші аркуші. Зімніть один шматочок у кульку. Використовуйте один колір, щоб зафарбувати всю зовнішню поверхню кулі. Акуратно розгорніть папір і подивіться, як він виглядає. Трохи зачекайте, доки висохне фарба. Тоді знову скачайте кульку. Візьміть другий колір і знову зафарбуйте поверхню кульки. Розгорніть папір і дайте висохнути. Можна зупинитись на двох кольорах або продовжувати. Зрештою, у вас утворюється оригінальна текстура, яку можна використовувати в колажах і для різної творчості. Головне, що сам процес дуже захоплює і дітей, і дорослих. Рекомендації для батьків: у арт-терапії не може бути нічого неправильного. Якщо дитина відійшла від інструкції і зробила щось по-своєму – похваліть її, але в жодному разі не критикуйте і не змушуйте чітко дотримуватися інструкції. Діти – творчі особистості, і вони, швидше за все, змінять щось у ваших “ідеальних планах”. Прийміть це!  
Новини
27 квітня 2022

Арт-терапія з дітьми та дорослими. Техніка «Зім`ятий папір».

Робота зі страхами

Дана практика дозволяє відреагувати складні емоції або просто отримати насолоду від творчості.

Вам знадобиться: папір, акварельні фарби, пензлик, дитина (але можна залучити свого внутрішню дитину)

Спосіб 1. Відреагування почуттів

Якщо дитина відчуває якісь не надто приємні емоції: злість, страх, образу і т.д. Можна запропонувати їй взяти аркуш паперу і простим олівцем намалювати пляму, що символізує вибрану емоцію.

Наприклад, дитина чогось боїться. Запропонуйте її пограти в таку гру з папером та фарбами. Дайте аркуш паперу і попросіть намалювати пляму, яка означатиме її страх.

Таким чином, дитина вже трохи відокремиться від свого страху і зможе глянути на нього ніби зверху. Страх тепер не володіє нею повністю, і вона може щось зробити з ним.

Ви також можете робити цю практику разом з дитиною. Підтримуючи її в такий спосіб.

Наступний крок – зімніть свій аркуш. Спробуйте отримати від цього процесу максимум задоволення разом із дитиною. Можна висловити свої емоції: "Поганий страх, тепер я тисну тебе, а не ти мене!" Або те, що прийде вам на думку. Якщо дитина почне веселитися, зминаючи папір і караючи страх - це хороша ознака.

Тепер обережно розгортаєте зім'ятий папір, берете акварель і розфарбовуєте його яскравими кольорами. Ну як? Страшний страх тепер веселий і більше нагадує радість.

Спосіб 2. Створення фону для нотаток чи колажів

Аркуш паперу можна розрізати на 2 або 4 половинки, щоб утворилися менші аркуші. Зімніть один шматочок у кульку. Використовуйте один колір, щоб зафарбувати всю зовнішню поверхню кулі.

Акуратно розгорніть папір і подивіться, як він виглядає. Трохи зачекайте, доки висохне фарба. Тоді знову скачайте кульку. Візьміть другий колір і знову зафарбуйте поверхню кульки. Розгорніть папір і дайте висохнути.

Можна зупинитись на двох кольорах або продовжувати. Зрештою, у вас утворюється оригінальна текстура, яку можна використовувати в колажах і для різної творчості. Головне, що сам процес дуже захоплює і дітей, і дорослих.

Рекомендації для батьків: у арт-терапії не може бути нічого неправильного. Якщо дитина відійшла від інструкції і зробила щось по-своєму – похваліть її, але в жодному разі не критикуйте і не змушуйте чітко дотримуватися інструкції. Діти – творчі особистості, і вони, швидше за все, змінять щось у ваших “ідеальних планах”. Прийміть це!