Програма спрямована на забезпечення ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, розвиток громадянської свідомості та патріотичних почуттів.
Тривалість програми: 2012-2017 роки
Мета програми: Формування соціальної компетентності особистості у суспільній сфері, яка передбачає перш за все громадянську, правову й соціальну освіченість й здатність керуватися відповідними знаннями в умовах сучасного суспільства. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави виявляється у патріотизмі, національній самосвідомості, правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин.
Актуальність програми. Актуальність програми «Я і суспільство» у виховній діяльності великою мірою зумовлюється тими державотворчими процесами, що відбуваються на засадах гуманізму, демократії, соціальної справедливості, що забезпечують усім громадянам рівні стартові можливості для розвитку й застосування їх потенційних здатностей, досягнення суб'єктивно привабливих і водночас соціально значущих цілей як умови реалізації найголовнішої соціально-психологічної потреби особистості - потреби у самовизначенні та самоствердженні.
Програма «Я і суспільство» спрямована на виконання державних освітніх документів:
- Закон України N 281-XIV від 1 грудня 1998 року «Про молодіжні та дитячі громадські організації»;
- Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності;
- Концепція національно-патріотичного виховання молоді;
- Концепції превентивного виховання дітей та молоді;
- Національної програми патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства;
- Загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2016 року;
- Державної цільової соціальної програми «Молодь України» на 2009-2015 роки.
- «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»
Завдання програми:
- формування соціальної активності і професійної компетентності особистості на основі соціальних умінь: готовність до участі у процесах державотворення, здатність до спільного життя та співпраці у громадянському суспільстві, готовність взяти на себе відповідальність;
- формування позитивних якостей особистості в процесі різних видів діяльності, вироблення негативного ставлення до будь-яких форм насильства;
- формування у дітей та підлітків соціально значущої активної життєвої позиції та лідерських якостей;
- сприяння розумінню ролі правових і моральних норм у житті суспільства;
- надання пріоритетності проблемам сучасної молоді;
- формування політичної та правової культури;
- сприяння розвитку діяльності учнівського самоврядування, розвитку дитячих та молодіжних громадських об’єднань та організацій;
- залучення органів учнівського самоврядування до тісної співпраці з органами влади ти органами місцевого самоврядування;
- формування здатності до самостійного життєвого вибору, формування працелюбності особистості, відповідальності за свої дії;
- формування мотивів поведінки до самоактуалізації, самоствердження та самореалізації особистості;
- залучення учнівської молоді до участі в соціальних акціях, благодійних заходах.
Шляхи реалізації. Програма «Я і суспільство» реалізується через створення виховного простору , в якому представлений весь комплекс цінностей культури і культурних форм життя. Це простір соціальних, культурних, життєвих виборів особистості, котра самореалізується у різних виховних середовищах і базується на демократичному стилі взаємодії, сприяє формуванню критичного мислення, ініціативи й творчості.
Форми роботи:
- Пізнавально – розвиваючі ігри та конкурси для різних вікових категорій;
- Свята-презентації, тематичні свята і вечори, зустрічі ( з цікавими особистостями, вузькими спеціалістами з різних галузевих питань тощо) презентації; диспути, дебати, семінари, ток-шоу;
- Засідання клубів за інтересами;
- Патріотично-пошукова робота;
- «Круглі столи», творчі зустрічі, ситуаційно-рольові ігри;
- Соціологічні опитування, психологічні консультації, тренінги, ігри.
- Видавництво друкованого органу.
- Участь у Всеукраїнських форумах, зльотах, фестивалях.
- Пропагандистка діяльність : соціальні акції, флешмоби, зібрання.
Учасники програми «Я і суспільство»:
Програма «Я і суспільство» є складовою навчально – виховного процесу в якій реалізуються такі напрямки виховання: громадянське виховання, військово-патріотичне виховання, правове виховання. ЇЇ складові відображені в плані навчально-виховної роботи Вінницького міського палацу дітей та юнацтва та виховних планах керівників гуртків та дитячих об’єднань.
Учасниками програми є всі гуртки та дитячі об’єднання ВМПДЮ. Та в найбільшій мірі вона реалізується через діяльність
- міської громадської молодіжної організації «Союз старшокласників «Лідер»;
- клуба омбудсменів «Бумеранг»;
- клуба «Співрозмовник»;
- дитяча рада ВМ ПДЮ «ТЕМП»;Євро клуби.
Співпраця. В рамках програми здійснюється плідна співпраця із зацікавленими державними та громадськими організаціями:
- органи місцевого самоврядування;
- міським та обласним управлінням у справах сім’ї та молоді;
- міським та обласним управлінням у справах неповнолітніх;
- міською та обласною соціальною службою;
- обласним управлінням освіти та департаментом освіти;
- міським методичним кабінетом;
- засоби масової інформації.
Матеріальна база та фінансове забезпечення: Для реалізації програми використовуються наявна матеріально технічна база ПДЮ. Фінансування здійснюється за рахунок бюджетних коштів та позабюджетних надходжень.
Прогнозовані результати:
- Створення сприятливих умов для реалізації соціальних, морально-духовних, політичних, правових потреб особистості. Самоствердження особистості в соціумі.
- Популяризація, систематизація діяльності громадських організацій і об’єднань.
- Активна діяльність учнівського самоврядування.
- Тісна співпраця з органами місцевого самоврядування участь у загальноміських проектах.
- Широке висвітлення розробленої системи роботи в засобах масової інформації.
- Випуск щомісячного печатного органу громадської організації «Союз старшокласників «Лідер» газети «Максимум»
- Систематичне проведення соціальні акцій.
Таблиця
Перспективний план роботи з реалізації
виховної програми «Я і суспільство»
2012-2017 рр.
| № | Зміст заходу | Термін виконання | Відповідальні | 
| 1 | Створення сприятливих умов для реалізації соціальних, морально-духовних, політичних, правових потреб особистості. | 2012-2017 | адміністрація | 
| 2 | Сприяння та популяризація діяльності Міської молодіжної громадської організації «Союз старшокласників «Лідер» | 2012-2017 | Зав. відділом, культорганізатор, методист | 
| 3 | Сприяння та популяризація діяльності клубу шкільних омбудсменів «Бумеранг» | 2012-2017 | Зав. відділом, Культорганізатор | 
| 4 | Сприяння та популяризація діяльності Ради ВМПДЮ «ТЕМП» | 2012-2017 | Заступник директора з виховної роботи методист | 
| 5 | Забезпечення роботи web-сайту Міської молодіжної громадської організації «Союз старшокласників «Лідер» | 2012-2017 | Зав. відділом, культорганізатор | 
| 6 | Створення та робота соціального агіттеатру «Нова хвиля» | 2012-2017 
 | Завідуюча відділом, культорганізато-ри | 
| 7 | Випуск газети Міської молодіжної громадської організації «Союз старшокласників «Лідер» «Максимум» | 2012-2017 
 | Культорганіза-тор, керівник гуртка журналістики | 
| 8 | Організація та проведення, лінійок пам’яті та тематичних заходів національно-патріотичного спрямування: · «Шляхами козацької слави», · «Ми не діти війни, але пам’ять жива…», · «Дорогами болю – дорогами війни», · «Пам’ять, що житиме в віках». | 2012-2017 | Відділ організаційно-масової роботи | 
| 9 | Проведення пізнавально-розважальних ігрових та конкурсних програм національно-патріотичного спрямування: · «Козацькі ігри та забави», · «Калинова казка», · «Українські забавляночки», · «Скарби бабусиної скрині», · «Обереги моєї оселі», тощо | 2012-2017 | Відділ організаційно-масової роботи | 
| 10 | Залучення учнівської молоді до проектної діяльності: · «Моя барвиста країна», · «Щастя країна – моя Україна», · «Корпорація лідерства», · «Лідер року», · «За межами рідної школи» | 2012-2017 | Відділ організаційно-масової роботи | 
| 11 | Запровадити міські конкурси проектів для учнів молодшого шкільного віку: · «Сім чудес України», · «Моя сім’я – мій родовід», · «Духовні скарби України» · «Добрик – Вінниця – Всесвіт» | 2012-2017 | Відділ організаційно-масової роботи | 
| 12 | Запровадити міські конкурси проектів учнівських врядувань: · «Майбутнє починається сьогодні», · «Правова модель учнівського врядування», · «З Україною в серці», · «Кермо життя в твоїх руках», тощо | 2012-2017 | Відділ організаційно-масової роботи | 
| 13 | Організувати та провести міські конкурси: · соціальних реклам «Україна очима дітей» · соціальних відеороликів «Я і мої права» | 2012-2017 | Відділ організаційно-масової роботи | 
| 14 | Проведення акцій та флешмобів: 
 · «Єднаймося разом!», · «Даруймо радість дітям», · «Не будь байдужим», · «Разом заради добра» | 2012-2017 
 | Відділ організаційно-масової роботи | 
| 15 | Організація тренінгів для шкільних омбудсменів | 2012-2017 щорічно | Відділ організаційно-масової роботи | 
| 16 | Організація школи управлінської майстерності для активістів учнівського врядування «Школа Лідерів» | 2012-2017 | Відділ організаційно-масової роботи | 
| 17 | Проведення круглих столів та дебатних турнірів 
 | 2012-2017 | Відділ організаційно-масової роботи | 
| 18 | Проведення соціологічних опитувань | 2012-2017 | Відділ організаційно-масової роботи | 
| 19 | Залучення учнівської молоді до участі у тематичних конференціях: 
 · «Учнівське врядування в країнах Європи», · «Дитячі та громадські об’єднання Вінниччини», · а також у щорічних звітно-виборчих конференціях 
 | 2012-2017 | Відділ організаційно-масової роботи | 
| 20 | Проведення відкрити засідань клубу шкільних омбудсменів «Бумеранг» | 2012-2017 | культорганізатор | 
| 21 | Включення до річного плану роботи виховних заходів національно-патріотичного спрямування: бесіди, години спілкування, заочні мандрівки, зустрічі із ветеранами ВВВ та героями України,тощо | 2012-2017 | Керівники гуртків | 
| 22 | Співпраця з загальноосвітніми, позашкільними навчальними закладами, громадськими організаціями та об’єднаннями в реалізації завдань довгострокової освітньо-виховної програми «Я і суспільство». | 2012-2017 | адміністрація, методисти, зав. відділами, культорганізато-ри | 
| 23 | Висвітлювати в засобах масової інформації питання діяльності закладу, що спрямована на реалізацію довгострокової освітньо-виховної програми «Я і суспільство» | 2012-2017 | Завідуючі відділами |