Я і суспільство

Програма спрямована на забезпечення ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, розвиток громадянської свідомості та патріотичних почуттів.

Тривалість програми:  2012-2017 роки

Мета програми: Формування соціальної компетентності особистості у суспільній сфері, яка передбачає перш за все громадянську,  правову й соціальну  освіченість й здатність керуватися відповідними знаннями в умовах сучасного суспільства. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави виявляється у патріотизмі, національній самосвідомості, правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин.

Актуальність програми. Актуальність програми «Я і суспільство»  у виховній діяльності великою мірою зумовлюється тими державотворчими процесами, що відбуваються на засадах гуманізму, демократії, соціальної справедливості, що забезпечують  усім громадянам рівні стартові можливості для розвитку й застосування їх потенційних здатностей, досягнення суб'єктивно привабливих і водночас соціально значущих цілей як умови реалізації найголовнішої соціально-психологічної потреби особистості - потреби у самовизначенні та самоствердженні.

Програма «Я і суспільство» спрямована на виконання державних освітніх документів:

-      Закон України N 281-XIV від 1 грудня 1998 року «Про молодіжні та дитячі громадські організації»;

-      Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності;

-      Концепція національно-патріотичного виховання молоді;

-      Концепції превентивного виховання дітей та молоді;

-      Національної програми патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства;

-      Загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2016 року;

-      Державної цільової соціальної програми «Молодь України» на 2009-2015 роки.

-      «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»

Завдання програми:

-      формування соціальної активності і професійної компетентності особистості на основі соціальних умінь: готовність до участі у процесах державотворення, здатність до спільного життя та співпраці у громадянському суспільстві, готовність взяти  на себе відповідальність;

-      формування позитивних якостей особистості в процесі різних видів діяльності, вироблення негативного ставлення до будь-яких форм насильства;

-      формування  у дітей та підлітків соціально значущої активної життєвої позиції та лідерських якостей;

-      сприяння розумінню ролі правових і моральних норм у житті суспільства;

-      надання пріоритетності проблемам сучасної молоді;

-      формування політичної та правової культури;

-      сприяння розвитку діяльності учнівського самоврядування, розвитку дитячих та молодіжних громадських об’єднань та організацій;

-      залучення органів учнівського самоврядування до тісної співпраці з органами влади ти органами місцевого самоврядування;

-      формування здатності до самостійного життєвого вибору, формування працелюбності особистості, відповідальності за свої дії;

-      формування мотивів поведінки до самоактуалізації, самоствердження та самореалізації особистості;

-      залучення учнівської молоді до участі в соціальних акціях, благодійних заходах.

Шляхи реалізації. Програма  «Я і суспільство» реалізується через створення виховного простору , в якому представлений весь комплекс цінностей культури і культурних форм життя. Це простір соціальних, культурних, життєвих виборів особистості, котра самореалізується у різних виховних середовищах і базується на демократичному стилі взаємодії, сприяє формуванню критичного мислення, ініціативи й творчості.

Форми роботи:

-      Пізнавально – розвиваючі ігри та конкурси для різних вікових категорій;

-      Свята-презентації, тематичні свята і вечори, зустрічі ( з цікавими особистостями, вузькими спеціалістами з різних галузевих питань тощо) презентації; диспути, дебати, семінари, ток-шоу;

-      Засідання клубів  за інтересами;

-      Патріотично-пошукова робота;

-      «Круглі столи», творчі зустрічі, ситуаційно-рольові ігри;

-      Соціологічні опитування, психологічні консультації, тренінги, ігри.

-      Видавництво друкованого органу.

-      Участь у Всеукраїнських форумах, зльотах, фестивалях.

-      Пропагандистка діяльність : соціальні акції, флешмоби, зібрання.

Учасники програми «Я і суспільство»:

Програма «Я і суспільство» є складовою навчально – виховного процесу в якій реалізуються такі напрямки виховання: громадянське виховання, військово-патріотичне виховання, правове виховання. ЇЇ складові відображені в плані навчально-виховної роботи Вінницького міського палацу дітей та юнацтва та виховних планах керівників гуртків та дитячих об’єднань.

Учасниками програми є всі гуртки та дитячі об’єднання ВМПДЮ. Та в найбільшій мірі вона реалізується через діяльність

-      міської громадської молодіжної організації «Союз старшокласників «Лідер»;

-      клуба омбудсменів «Бумеранг»;

-      клуба  «Співрозмовник»;

-      дитяча рада ВМ ПДЮ «ТЕМП»;Євро клуби.

Співпраця. В рамках програми здійснюється плідна співпраця із зацікавленими державними та громадськими організаціями:

-      органи місцевого самоврядування;

-      міським та обласним управлінням у справах сім’ї  та молоді;

-       міським та обласним управлінням у справах неповнолітніх;

-      міською та обласною соціальною службою;

-      обласним управлінням освіти та департаментом освіти;

-      міським методичним кабінетом;

-       засоби масової інформації.

Матеріальна база та фінансове забезпечення: Для реалізації програми використовуються наявна матеріально технічна база ПДЮ. Фінансування здійснюється за рахунок бюджетних коштів та позабюджетних надходжень.

Прогнозовані результати:

-      Створення сприятливих умов  для реалізації соціальних, морально-духовних, політичних, правових потреб особистості. Самоствердження особистості в соціумі.

-      Популяризація, систематизація діяльності громадських організацій і об’єднань.

-      Активна діяльність учнівського самоврядування.

-      Тісна співпраця з органами місцевого самоврядування участь у загальноміських проектах.

-      Широке висвітлення розробленої системи роботи в засобах масової інформації.

-      Випуск щомісячного печатного органу громадської організації «Союз старшокласників «Лідер» газети «Максимум»

-      Систематичне проведення соціальні акцій.

Таблиця

Перспективний план роботи з реалізації

виховної програми «Я і суспільство»

2012-2017 рр.

Зміст заходу

Термін виконання

Відповідальні

1

Створення сприятливих умов  для реалізації соціальних, морально-духовних, політичних, правових потреб особистості.

2012-2017

адміністрація

2

Сприяння та популяризація діяльності Міської молодіжної громадської організації «Союз старшокласників «Лідер»

2012-2017

Зав. відділом, культорганізатор, методист

3

Сприяння та популяризація діяльності клубу шкільних омбудсменів «Бумеранг»

2012-2017

Зав. відділом,

Культорганізатор

4

Сприяння та популяризація діяльності Ради ВМПДЮ «ТЕМП»

2012-2017

Заступник директора з виховної роботи

методист

5

Забезпечення роботи web-сайту Міської молодіжної громадської організації «Союз старшокласників «Лідер»

2012-2017

Зав. відділом, культорганізатор

6

Створення та робота соціального агіттеатру «Нова хвиля»

2012-2017

 

Завідуюча відділом,

культорганізато-ри

7

Випуск газети Міської молодіжної громадської організації «Союз старшокласників «Лідер» «Максимум»

2012-2017

 

Культорганіза-тор, керівник гуртка журналістики

8

Організація та проведення, лінійок пам’яті та тематичних заходів національно-патріотичного спрямування:

·         «Шляхами козацької слави»,

·         «Ми не діти війни, але пам’ять жива…»,

·         «Дорогами болю – дорогами війни»,

·         «Пам’ять, що житиме в   віках».

2012-2017

Відділ організаційно-масової роботи

9

 Проведення пізнавально-розважальних ігрових та конкурсних програм національно-патріотичного спрямування:

·         «Козацькі ігри та забави»,

·         «Калинова казка»,

·         «Українські забавляночки»,

·         «Скарби бабусиної скрині»,

·         «Обереги моєї оселі», тощо

2012-2017

Відділ організаційно-масової роботи

10

Залучення учнівської молоді до проектної діяльності:

·         «Моя барвиста країна»,

·         «Щастя країна – моя Україна»,

·         «Корпорація лідерства»,

·         «Лідер року»,

·          «За межами рідної школи»

2012-2017

Відділ організаційно-масової роботи

11

Запровадити  міські конкурси проектів для учнів молодшого шкільного віку:

·         «Сім чудес України»,

·          «Моя сім’я – мій родовід»,

·         «Духовні скарби України»

·         «Добрик – Вінниця – Всесвіт»

2012-2017

Відділ організаційно-масової роботи

12

Запровадити міські конкурси проектів учнівських врядувань:

·         «Майбутнє починається сьогодні»,

·         «Правова модель учнівського врядування»,

·          «З Україною в серці»,

·         «Кермо життя в твоїх руках», тощо

2012-2017

Відділ організаційно-масової роботи

13

Організувати та провести міські конкурси:

·         соціальних реклам «Україна очима дітей»

·          соціальних відеороликів «Я і мої права»

2012-2017

Відділ організаційно-масової роботи

14

Проведення акцій та флешмобів: 

 

·         «Єднаймося разом!»,

·         «Даруймо радість дітям»,

·         «Не будь байдужим»,

·          «Разом заради добра»

2012-2017

 

Відділ організаційно-масової роботи

15

Організація тренінгів для шкільних омбудсменів

2012-2017

щорічно

Відділ організаційно-масової роботи

16

Організація школи управлінської майстерності для активістів учнівського врядування «Школа Лідерів»

2012-2017

Відділ організаційно-масової роботи

17

Проведення круглих столів та дебатних турнірів

 

2012-2017

 Відділ організаційно-масової роботи

18

Проведення соціологічних опитувань

2012-2017

Відділ організаційно-масової роботи

19

Залучення учнівської молоді до участі у тематичних конференціях:

 

·         «Учнівське врядування в країнах Європи»,

·          «Дитячі та громадські об’єднання Вінниччини»,

·          а також у щорічних звітно-виборчих конференціях

 

2012-2017

Відділ організаційно-масової роботи

20

Проведення відкрити засідань клубу шкільних омбудсменів «Бумеранг»

2012-2017

культорганізатор

21

Включення до річного плану роботи виховних заходів національно-патріотичного спрямування: бесіди, години спілкування, заочні мандрівки,  зустрічі із ветеранами ВВВ та героями України,тощо

2012-2017

Керівники гуртків

22

Співпраця з загальноосвітніми, позашкільними навчальними закладами, громадськими організаціями та об’єднаннями в   реалізації завдань довгострокової освітньо-виховної програми «Я і суспільство».

2012-2017

адміністрація,

методисти,

зав. відділами, культорганізато-ри

23

Висвітлювати в засобах масової інформації питання діяльності закладу, що спрямована на реалізацію довгострокової освітньо-виховної програми «Я і суспільство»

2012-2017

Завідуючі відділами